‪Google+‬‏ ضعف مسئولان در قهرمان سازی و تولید نوشت افزار برای قهرمان کارتونی
امروز: جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰

دوباره بوی مهر ماه آمد، شمارش معکوس برای بازگشایی مدارس شروع شده« مرد عنکبوتی»، «بن تن » و «باربی محجبه »هنوز هم میهمان ناخوانده لوازم التحریر های کشور است.

کد خبر: ۵۲۱۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰

به گزارش مهرزنجان، دوباره بوی مهر ماه آمد و در بین لوازم التحریر های موجود در بازار جای خالی لوازم التحریر های ایرانی و قهرمانانی که جای خالی آنها هنوز پر نشده است،احساس می شود و کودکان همچنان بن تن را بیشتر از شهریاری ها می شناسند. 

هنوز هم نهادهای و مسئولین در رابطه با جاسازی فرهنگ اصیل و بومی ایرانی اسلامی نتوانستنه اند قدم های موثری بردارند.

در روزگای که غرب با تمام تلاش سعی می کند فرهنگ خود را در همه جا غالب کرده تا بتواند از آن به مقاصد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود برسد، هنوز هم جای خالی مقابله با تهاجم فرهنگی احساس می شود.

احساس نیاز به الگو های ایرانی در کارتون ها و شخصیت سازی مثبت و الگو بودن برای کودکان که متاسفانه هنوز اقدام چشمگیری در این عرصه انجام داده نشده است.

در برخی موادر تولید کارهای ایرانی مشاهده می شود که در مقایسه با تهاجم فرهنگی دشمن خیلی کم است و متاسفانه در برخی موارد این فعالیت ها منحصر به زمان خاصی است در حالی که باید برنامه بلند مدت برای جا سازی فرهنگ داشته باشیم.

لوازم التحریر ایرانی عکس

روزهای پایانی شهریور تب خرید نوشت افزار بالا می گیرد و این بهترین زمانی است که می توان از آن برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از اجناس داخلی به خصوص در میان کودکان بهره برد اما نیم نگاهی به بازار لوازم التحریر امسال نیز نشان از قبضه آن از سوی اقلام خارجی دارد.

با این تفاسیر اگر سری به ویترین های نوشت افزارها بزنید خواهید دید که این دیجی مونهای ژاپنی یا همان جونز و جولی هستند که با لبخند بچه ها را جذب می کند و نه سارا و دارای ایرانی که دیگر حتی فروشندگان ایرانی نیز آن ها را پشت ویترین ها نمی گذارند.

نیمه دوم شهریور هر سال گذری که از بازار شهر داشته باشی تکاپوی والدین در کنار فرزندان که سخت گرم خرید لوازم التحریر و کتب درسی هستند، داغ بودن بازار این صنف بر خلاف سایر روز های سال و فعالیت مضاعف فروشندگان با چهره های گشاده، بیش از هر صحنه دیگری نظرت را به خود جلب می کند. 

در صورتی که نگاهی گذرا به دفترها داشته باشیم، بر روی اکثر این اقلام طرح های خارجی سیندرلا، سفید برفی، باربی و بن تن و غیره را می بینیم که دانش آموزان نیز از خرید اقلامی با این طرح ها استقبال می کنند. با مشاهده این تصاویر به ذهن هر بیننده ای خارجی بودن کالا خطور می کند و در این میان اجناس داخلی بسیار کم رنگ هستند و جلوه نمایی خاصی نیز برای مشتریان خود ندارند.

با اینکه لوازم التحریر رنگارنگ، عاملی برای ترغیب و جذب کودکان و نوجوانان برای خرید است، اما گاهی این موضوع والدین را دچار مشکل می کند و نمی دانند در برابر این ویترین های رنگارنگ و خواسته فرزندانشان و علاقه خودشان به خرید کالاهای داخلی کدام را انتخاب کنند.

کالاهای خارجی در بازار لوازم التحریر خودنمایی می کنند و چشم هر خریداری را به طرف مجذوب می کند و در این میان نیز جای خالی نمادهای ایرانی - اسلامی بر روی این اقلام قابل مشاهده است.

 لوازم التحریر ایرانی عکس

علی ای حال بازاری که زمانی پر از برندهای تولیدداخل بود ولی اکنون با وجود تنوع نوشت افزار دیگر اثری از مداد پارس، سوسمار و شمشیرنشان در نوشت افزارهای بازار خاش نیست و جایشان لوازم التحریر خارجی آمده که حتی نام های ناشناخته ای دارند که هجی کردن واژه های انگلیسی شان نیز آسان نیست و تصاویری که برای دختران ایرانی اصلاً مناسب و در شان و شخصیتشان نیست.

گفتنی است موفقت در فروش الگوهای غربی از اینجا نشات می گیرد که این الگوها قبل از نقش بستن بر روی کیف ها و دفترها با استفاده از رسانه در ذهن کودکان ایرانی نقش بسته اند بنحوی که دانش آموزان دوست دارند قهرمان کارتونی خود در روی لوازم التحریر خود مشاهده کند.

بنا براین مسئولان و صدا و سیما باید ابتدا در شناسایی الگوی مناسب در قالب کارتون و انیمیشن تلاش گسترده ای داشته باشد.

به امید روزی که قهرمانان ایرانی در بین لوازم التحریرهای تولید داخل جایگاه واقعی خود را پیدا کرده تا دانش آموزان با قهرمانان این مرزو بوم آشنا و با آنها بزرگ شوند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
برچسب ها: نوشت افزار زنجان 
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
نام:
ایمیل:
* نظر شمـا: